Typy witryn internetowych

Typy witryn internetowych

Dosyć często przeglądamy strony internetowe, ale czy zastanawialiśmy się kiedykolwiek nad ich podziałem? Ze względu na marketingową zawartość, rozróżniamy pewne typy witryn internetowych. Pierwszy z nich to serwis. Jest to rozbudowana baza wiedzy o firmie, może posiadać nawet kilkanaście podstron, a największym atutem jest ogromna zawartość merytoryczna. Serwisy zawierają sprecyzowane materiały o firmie, o jej profilu działania czy ofercie produktowej. Dosyć często wyposażane są w system CMS, pozwalający na samodzielne i częste aktualizacje zawartości strony internetowej. Ten typ strony, daje możliwość zamieszczenia banerów reklamowych. Mogą być własne lub mogą to być banery firm, które są powiązane w jakikolwiek sposób z naszą działalnością. Serwisy służą do podtrzymania kontaktu z odbiorcami oraz bardzo pozytywnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa. Innym rodzajem witryn internetowych są vortale. Są one bardzo często spotykanym modelem strony internetowej. Możemy się spotkać z ich inną nazwą jak portal wertykalny. Vortal może dostarczyć nam rozległych i sprecyzowanych informacji, ale tylko z jednej dziedziny. Skupia także społeczności ludzi, którzy interesują się danym tematem. Aktualnie, dużą popularnością cieszą się vortale ekonomiczne, finansowe i marketingowe. Internauci bardziej są chętni do korzystania z treści vortali niż portali, gdyż mają tam lepszą możliwość otrzymania konkretnych informacji. Dużą rolę odgrywa tutaj interaktywność, umożliwiająca wymienianie doświadczeń oraz opinii pomiędzy reprezentantami danej grupy tematycznej.