Portal i inne typy stron internetowych

W sieci istnieje wiele stron internetowych. Są one dla nas źródłem wielu informacji czy rozrywki. Codziennie na świecie, przeglądane są miliardy przeróżnych stron internetowych. Warto wiedzieć , iż istnieje podział witryn WWW. Jednym z rodzajów witryn WWW jest portal. Portal spotykany jest często pod nazwą portal horyzontalny, jest bardzo rozbudowany. Ten serwis jest bramą wejściową do rozległych zasobów sieci. W przeciwieństwie do vortalu, portal nie odznacza się sprecyzowaną tematyką. Poprzez tę właściwość, na portalu znajdujemy dużo zróżnicowanych informacji, będącymi mniej szczegółowymi. Portale odznaczają się wysoką wartością marketingową, która wynika z szerokiego spektrum informacyjnego i dostępnych typów reklamowych. Oprócz portali istnieją także inne rodzaje witryn. Są to na przykład huby branżowe, sklepy internetowe oraz intranet. Są to specyficzne narzędzia, służące do promocji i wyszukiwania informacji. Wymienione nazwy podlegają innemu kryterium klasyfikacji, gdyż mają złożoną strukturę. Drugorzędową funkcję pełni tutaj płaszczyzna merytoryczna. Huby i intranet są dostępne dla wyspecjalizowanej grupy odbiorców. W hubach można zapraszać inne osoby, a natomiast intranet jest wewnętrznym serwisem firmowym, zawierającym treści na temat klientów i procedur. Jest to zamknięta sieć, która jest dostępna jedynie dla pracowników firmy. Jeżeli chodzi o sklepy internetowe, to dostęp do nich mają wszyscy użytkownicy. System sklepów internetowych zapewnia wygodną formę składania zamówień, ich realizowanie oraz dosyć często wystawianie opinii.