Podział stron internetowych

Surfując po Internecie przeglądamy cały czas strony internetowe. Jednak wiemy, że strona internetowa to nie jest tak do końca jednoznaczne pojęcie. Dla jednych strona internetowa to portal miasta, dla drugich blog jego idola. Jeżeli chcemy kupić nową kanapę do salonu albo chcemy wystawić na sprzedaż nieużywaną parę butów, to korzystamy z tak zwanych stron sprzedających. Taka wspomniana strona ma następującą funkcję. Ma za zadanie sprzedanie produktu lub usługi np. strony produktów, marek i sklepów internetowych. Jeżeli poszukujemy informacji na temat wydarzeń z dzisiejszego dnia, chcemy doczytać interesujące nas szczegóły wybuchu nowej wojny albo chcemy się dowiedzieć kto został nowym prezydentem, odwiedzamy strony informacyjne. Ich funkcją jest przekazanie istotnych treści, zaliczamy do tego grona portale informacyjne. W przypadku, kiedy prowadzimy działalność własną lub firmy, to zakładamy tzw. stronę firmową. Jej zadaniem jest wzmocnienie wizerunku firmy oraz zaprezentowanie oferty. Jeżeli natomiast kontaktujemy się ze znajomymi, publikujemy swoje zdjęcia i wystawiamy komentarze, to strona na której wykonujemy te działania, to strona społecznościowa. Jak jest jej funkcja? Jej funkcją jej zrzeszanie danej społeczności i umożliwianie interakcji użytkowników. Dobry przykładem jest portal nasza-klasa.pl albo aktualnie popularny Facebook. Jak widzimy, korzystamy z różnych stron internetowych. Jednak nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, iż istnieje w sieci taki ich podział.